Τη δέσμευση της υφυπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ.Χριστοφιλοπούλου, για την εντός του επόμενου τριμήνου αντιστοίχιση των ειδικοτήτων των αποφοίτων από τα πρώην ΤΕΕ, νυν Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) καθώς και των Επαγγελματικών Σχολών του ΟΑΕΔ από τον Εθνικό Οργανισμό
Πιστοποίησης Προσόντων και την κατοχύρωση των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων, απέσπασε ο βουλευτής Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ κ.Μανόλης Στρατάκης, κατά τη συζήτηση Ερώτησής του την Τρίτη το απόγευμα στη Βουλή, σχετικά με την άρση της αδικίας για τους απόφοιτους του 2009 από τις ΕΠΑΣ.
Η Υφυπουργός επεσήμανε, επίσης, ότι το Υπουργείο Παιδείας ετοιμάζει σύντομα νομοθετική πρωτοβουλία για την αναβάθμιση των ΤΕΙ και τη σύνδεσή τους με τα τεχνικά Λύκεια, “ούτως ώστε να μην είναι σχολεία δεύτερης κατηγορίας, αλλά σχολεία που συνδυάζουν πραγματική επάρκεια σε τεχνικές δεξιότητες και ταυτόχρονα, να παίρνουν και την παιδεία που χρειάζονται οι μαθητές τους”.
Μάλιστα, έχει ήδη ξεκινήσει πιλοτικά σε πέντε πόλεις της χώρας, ανάμεσά τους και το Ηράκλειο, η διασύνδεση των ΕΠΑΛ με τα ΤΕΙ, με αξιολόγηση όλων των τεχνικών σχολείων, ώστε να έχει το καθένα την καρτέλα αξιολόγησής του και να επιτευχθεί με αυτό τον τρόπο μια ουσιαστική αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με την Υφυπουργό, η κυβέρνηση κάνει μία σοβαρή προσπάθεια (σε συνδυασμό με τον πρόσφατο Ν.3879 για τη Δια Βίου Μάθηση) για να ρυθμίσει τα κακώς κείμενα της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και δίνει ιδιαίτερο βάρος στην τεχνική εκπαίδευση, ενώ τόνισε ότι ήδη από το καλοκαίρι του 2010 έχουν αναγνωριστεί από την Επιτροπή Απονομής Δικαιωμάτων, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΟΕΚ), επαγγελματικά δικαιώματα και έχουν αντιστοιχηθεί ειδικότητες ΕΠΑΛ με ειδικότητες ΤΕΕ Β' κύκλου για μία σειρά από επαγγέλματα, όπως ηλεκτρολόγους, πληροφορικούς, επαγγέλματα υγείας και πρόνοιας, πλοιάρχους, μηχανικούς εμπορικού ναυτικού κλπ.
«Για όσες ειδικότητες δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία, αυτό θα γίνει εντός του επόμενου τριμήνου», δεσμέυτηκε η κ.Χριστοφιλοπούλου.
Από την πλευρά του ο κ.Στρατάκης, επεσήμανε ότι εξαιτίας του νόμου 3475/2006, οι αποφοιτήσαντες των ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ του 2009 έμειναν στην κυριολεξία «ξεκρέμαστοι», αφού προβλεπόταν μεταβατική περίοδος μόνο 2 ετών, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να γραφούν στον Β’ Κύκλο σπουδών και να έχουν ένα τίτλο σπουδών ισότιμο με του Λυκείου. Αυτό είχε ως συνέπεια, ενώ είχαν θέσει συγκεκριμένους στόχους για τις σπουδές και την μετέπειτα ζωή τους, ήρθε η Νέα Δημοκρατία και διαφοροποίησε τα δεδομένα στην τεχνική εκπαίδευση.
Τέλος, ο βουλευτής επεσήμανε ότι η Πολιτεία οφείλει να δείξει ευαισθησία σε περιπτώσεις όπως αυτή, καθώς αφορά νέους ανθρώπους που σχεδιάζουν τη ζωή τους για να μπουν στην αγορά εργασίας και να διεκδικήσουν ένα καλύτερο μέλλον.
Η Υφυπουργός επεσήμανε, επίσης, ότι το Υπουργείο Παιδείας ετοιμάζει σύντομα νομοθετική πρωτοβουλία για την αναβάθμιση των ΤΕΙ και τη σύνδεσή τους με τα τεχνικά Λύκεια, “ούτως ώστε να μην είναι σχολεία δεύτερης κατηγορίας, αλλά σχολεία που συνδυάζουν πραγματική επάρκεια σε τεχνικές δεξιότητες και ταυτόχρονα, να παίρνουν και την παιδεία που χρειάζονται οι μαθητές τους”.
Μάλιστα, έχει ήδη ξεκινήσει πιλοτικά σε πέντε πόλεις της χώρας, ανάμεσά τους και το Ηράκλειο, η διασύνδεση των ΕΠΑΛ με τα ΤΕΙ, με αξιολόγηση όλων των τεχνικών σχολείων, ώστε να έχει το καθένα την καρτέλα αξιολόγησής του και να επιτευχθεί με αυτό τον τρόπο μια ουσιαστική αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με την Υφυπουργό, η κυβέρνηση κάνει μία σοβαρή προσπάθεια (σε συνδυασμό με τον πρόσφατο Ν.3879 για τη Δια Βίου Μάθηση) για να ρυθμίσει τα κακώς κείμενα της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και δίνει ιδιαίτερο βάρος στην τεχνική εκπαίδευση, ενώ τόνισε ότι ήδη από το καλοκαίρι του 2010 έχουν αναγνωριστεί από την Επιτροπή Απονομής Δικαιωμάτων, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΟΕΚ), επαγγελματικά δικαιώματα και έχουν αντιστοιχηθεί ειδικότητες ΕΠΑΛ με ειδικότητες ΤΕΕ Β' κύκλου για μία σειρά από επαγγέλματα, όπως ηλεκτρολόγους, πληροφορικούς, επαγγέλματα υγείας και πρόνοιας, πλοιάρχους, μηχανικούς εμπορικού ναυτικού κλπ.
«Για όσες ειδικότητες δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία, αυτό θα γίνει εντός του επόμενου τριμήνου», δεσμέυτηκε η κ.Χριστοφιλοπούλου.
Από την πλευρά του ο κ.Στρατάκης, επεσήμανε ότι εξαιτίας του νόμου 3475/2006, οι αποφοιτήσαντες των ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ του 2009 έμειναν στην κυριολεξία «ξεκρέμαστοι», αφού προβλεπόταν μεταβατική περίοδος μόνο 2 ετών, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να γραφούν στον Β’ Κύκλο σπουδών και να έχουν ένα τίτλο σπουδών ισότιμο με του Λυκείου. Αυτό είχε ως συνέπεια, ενώ είχαν θέσει συγκεκριμένους στόχους για τις σπουδές και την μετέπειτα ζωή τους, ήρθε η Νέα Δημοκρατία και διαφοροποίησε τα δεδομένα στην τεχνική εκπαίδευση.
Τέλος, ο βουλευτής επεσήμανε ότι η Πολιτεία οφείλει να δείξει ευαισθησία σε περιπτώσεις όπως αυτή, καθώς αφορά νέους ανθρώπους που σχεδιάζουν τη ζωή τους για να μπουν στην αγορά εργασίας και να διεκδικήσουν ένα καλύτερο μέλλον.
Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κυρία Υφυπουργέ, παρόλο που γνωρίζω ότι το θέμα δεν σας αφορά ή τουλάχιστον δεν το έχετε δημιουργήσει εσείς -το έχει δημιουργήσει η προηγούμενη κυβέρνηση με τη νομοθετική ρύθμιση που έκανε το 2006 και ιδιαίτερα στο Ν. 3475- εντούτοις έκανα την ερώτηση –παρά το ότι είναι η τρίτη στη σειρά ερώτηση που κάνω για το ίδιο θέμα, βεβαίως η πρώτη προς την παρούσα Κυβέρνηση- γιατί εκτιμώ ότι υπάρχει ευαισθησία σε αυτή την Κυβέρνηση, που πρέπει να τη δείχνει σε αυτές τις περιπτώσεις. Και επειδή αφορά νέους ανθρώπους αυτή η περίπτωση, νομίζω ότι πρέπει να επιδιωχθεί να βρεθεί μία λύση.
Τι θέλω να πω συγκεκριμένα στην ερώτησή μου. Όταν ψήφισε η Νέα Δημοκρατία το ν. 3475/2006 άφησε μόνο δύο χρόνια μεταβατική περίοδο, με αποτέλεσμα οι αποφοιτήσαντες τις σχολές του ΟΑΕΔ το 2009 να μην μπορούν να γραφτούν στο δεύτερο κύκλο και να έχουν έναν τίτλο ισότιμο του απολυτηρίου λυκείου, ούτε βεβαίως και να πάνε στα ΙΕΚ, όπως προβλεπόταν σε άλλες περιπτώσεις. Το αποτέλεσμα είναι ότι αυτοί οι άνθρωποι μένουν ακόμα και μέχρι σήμερα ξεκρέμαστοι.
Η ερώτησή μου αποσκοπεί στο εάν έχετε βρει κάποια φόρμουλα, ώστε αυτοί οι άνθρωποι να μην αδικηθούν σε σχέση με τους υπόλοιπους που φοιτούσαν στις συγκεκριμένες σχολές. Είναι νέοι άνθρωποι και πιστεύω ότι θα πρέπει να τους μεταχειριστούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, διότι είχαν έναν προορισμό, είχαν βάλει ένα σχέδιο και αυτό το σχέδιο δεν βλέπω να υλοποιείται ή δεν μπορούν να το υλοποιήσουν, γιατί ήρθε η πολιτεία και άλλαξε αυτόν το σχεδιασμό.
Σ’ αυτά, λοιπόν, τα πλαίσια στρέφεται η ερώτησή μου και ήθελα να σας παρακαλέσω αν έχετε έτοιμες συγκεκριμένες προτάσεις τις οποίες θα μπορούσατε να μας πείτε, ώστε και αυτοί να εφησυχάσουν από την μια πλευρά, αλλά και από την άλλη να δουν με ποια διαδικασία μπορούν πραγματικά να αποκτήσουν αυτό το οποίο ξεκίνησαν στη ζωή τους.
Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Η κυρία Εύη Χριστοφιλοπούλου έχει το λόγο επί τρίλεπτον.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Πράγματι, κύριε συνάδελφε, ο ν.3475/2006 επέφερε, όπως και εσείς είπατε, σοβαρές διαρθρωτικές αλλαγές στην τεχνική εκπαίδευση, δυστυχώς όχι προς το καλύτερο. Μεταξύ των άλλων ήταν η κατάργηση του Επιπέδου 2, η συγχώνευση ειδικοτήτων ΤΕΕ Α΄ με ειδικότητες ΤΕΕ Β΄ κύκλου και η δημιουργία νέων ειδικοτήτων. Κυρίως, όμως, ήταν η υποβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης που επί χρόνια υπήρξαν προσπάθειες να αναβαθμιστεί και να πάρει το ρόλο και τη θέση που της αξίζει στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Το 2006, νομίζω, ήταν ένα επιπλέον και πολύ σοβαρό πλήγμα για την τεχνική εκπαίδευση.
Μπορώ, βεβαίως, να σας πω, εφόσον υπάρξει μετά χρόνος και τα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας, γιατί πρόκειται να προβούμε σύντομα σε σοβαρή νομοθετική πρωτοβουλία και στον τομέα αυτό.
Επί του προκειμένου, όμως, κύριε συνάδελφε. Επειδή, πράγματι, παραλάβαμε ένα σημαντικό κενό και υπήρχαν απόφοιτοι των ΤΕΕ οι οποίοι δεν είχαν, όπως πολύ σωστά είπατε, επαγγελματικά δικαιώματα, το πρώτο πράγμα που κάναμε είναι ότι συγκροτήσαμε άμεσα με τον ΟΕΕΚ την Επιτροπή Απονομής Δικαιωμάτων, η οποία και κατέληξε στην απονομή επαγγελματικών δικαιωμάτων για τις περισσότερες των ειδικοτήτων ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ και τις αντιστοίχισε με τα ΤΕΕ Β΄ κύκλου. Πρέπει δε να σας πω ότι η ολιγωρία ήταν τέτοια που ούτε οι ίδιοι οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ, όχι των ΤΕΕ, δεν είχαν τη δυνατότητα να αποκτήσουν επαγγελματικά δικαιώματα.
Το καλοκαίρι, λοιπόν, έχουμε για πρώτη φορά την απόφαση, η οποία αντιστοιχεί ειδικότητες ΕΠΑΛ με ειδικότητες ΤΕΕ Β΄ κύκλου για μια σειρά από επαγγέλματα: μηχανολόγους, ηλεκτρολόγους, πληροφορικούς, επαγγέλματα υγείας και πρόνοιας, πλοιάρχους, μηχανικούς του Εμπορικού Ναυτικού. Θα καταθέσω στα Πρακτικά της Βουλής αυτόν τον πίνακα για να έχετε και εσείς πληρέστερη ενημέρωση.
(Στο σημείο αυτό η Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Παρασκευή Χριστοφιλοπούλου καταθέτει για τα Πρακτικά τον προαναφερθέντα πίνακα, ο οποίος βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Ωστόσο, υπήρχαν και ειδικότητες, οι οποίες ακριβώς για τους λόγους που είπατε και εσείς και ανέφερα και εγώ, δεν μπορούσαν να αντιστοιχηθούν πλήρως και άμεσα και χρειαζόταν μια σοβαρή δουλειά.
Η Κυβέρνηση, όπως γνωρίζετε, ψήφισε -και ψηφίσαμε εδώ στη Βουλή- το ν.3879 για τη Διά Βίου Μάθηση, ο οποίος έφερε μια σοβαρή διαρθρωτική αλλαγή στο σύστημα και της πιστοποίησης και της Διά Βίου Μάθησης. Η δουλειά, όμως, δεν σταματά. Πράγματι, πρέπει να σας πω ότι ο νέος φορέας, ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων, στη πρώτη συνεδρίαση του διοικητικού του συμβουλίου ανέθεσε ακριβώς την ολοκλήρωση της δουλειάς που είχε ξεκινήσει, έτσι ώστε να γίνει επεξεργασία όσων ειδικοτήτων δεν μπορούσαν άμεσα, όπως έγινε το καλοκαίρι, να αντιστοιχηθούν και να πάρουν τα επαγγελματικά δικαιώματα.
Είμαι, δε, στην αρκετά ικανοποιητική θέση να σας πω ότι η διαδικασία ήδη προχωράει και θα έχει ολοκληρωθεί το αργότερο εντός τριμήνου.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Ο ερωτών Βουλευτής Ηρακλείου, κ. Στρατάκης έχει το λόγο να αναπτύξει την ερώτησή του επί τρίλεπτον.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κυρία Υπουργέ, χαίρομαι που πραγματικά δέχεστε και εσείς –ίσως δεν μπορούσατε να κάνετε και διαφορετικά- αυτή την άσχημη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί. Και βεβαίως είναι παρήγορο το ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα καθορίσατε διαδικασίες και θεσμικές προϋποθέσεις, ώστε να δοθούν τα επαγγελματικά δικαιώματα.
Θέλω να πιστεύω ότι και αυτά τα οποία έχουν μείνει και είναι στη διαδικασία του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων θα ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατό και γνωρίζω πράγματι ότι έχει γίνει μια προσπάθεια και έχουν δημοσιευθεί σχετικές αποφάσεις στο παρελθόν.
Το θέμα είναι, όμως, τι θα γίνει με τους συγκεκριμένους. Θα ήταν πάρα πολύ χρήσιμο για τους ίδιους να κατατεθεί σήμερα στη συζήτησή μας τι θα γίνει με αυτές τις περιπτώσεις και αν αυτές οι αλλαγές που σχεδιάζετε, όπως προείπατε, θα συμβάλουν και θα συνδράμουν αυτά τα παιδιά για να ολοκληρώσουν τον κύκλο σπουδών τους -ας το πω έτσι- και να αποκατασταθούν, να αποκτήσουν την επαγγελματική επάρκεια που χρειάζεται να έχουν, ώστε να έχουν και αυτά μια σταδιοδρομία, να μην είναι μετέωροι νέοι άνθρωποι, που θεωρώ ότι είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό.
Με αυτή την έννοια πιστεύω ότι θα ήταν πάρα πολύ χρήσιμο εάν σήμερα μας λέγατε με ποιο τρόπο σκέφτεστε να αποκαταστήσετε αυτές τις αδικίες, γιατί περί αδικιών πρόκειται, οι οποίες ταλανίζουν νέους ανθρώπους. Έχω συγκεκριμένες περιπτώσεις υπ' όψιν μου, που τελειώνουν τώρα το στρατιωτικό τους. Θεωρούσαν ότι θα είχαν ένα επάγγελμα, για να μπορούν να μπουν στη διαδικασία του οικονομικού γίγνεσθαι της χώρας και εν τούτοις είναι μετέωροι.
Θα ήταν, λοιπόν, χρήσιμο εάν μπορούσατε να μας πείτε με ποιο τρόπο και πότε προβλέπετε να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, ώστε οι νέοι αυτοί άνθρωποι να βρουν μια διέξοδο, να αποκτήσουν την πλήρη γνώση που χρειάζεται το επάγγελμά τους και βεβαίως να μπουν στη ζωή με τα όνειρα που ξεκίνησαν, όπως ακριβώς τα είχαν σκεφθεί από την αρχή και όχι με καταρρακωμένες ελπίδες.
Θα ακούσω με προσοχή τη δευτερολογία σας, κυρία Υπουργέ, και περιμένω ότι θα απαντήστε στα ερωτήματα που απασχολούν τους ίδιους τους νέους.
Ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Η Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κα Εύη Χριστοφιλοπούλου έχει το λόγο για να δευτερολογήσει.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Κύριε Στρατάκη, νομίζω ότι ήμουν σαφής, αλλά θα το ξεκαθαρίσω άλλη μια φορά. Οι περισσότεροι νέοι άνθρωποι που αποφοίτησαν είτε από τα ΤΕΕ είτε τώρα αποφοιτούν και θα αποφοιτήσουν και αυτό το χρόνο από τα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ, έχουν ήδη τις αντιστοιχίσεις των ειδικοτήτων και την αναγνώριση των επαγγελμάτων. Για όσες ειδικότητες δεν έχει ολοκληρωθεί η επεξεργασία, αυτή θα ολοκληρωθεί εντός του επομένου τριμήνου. Έχω τη διαβεβαίωση από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων ότι η δουλειά αυτή που αφορά τα επαγγελματικά σχολειά, θα γίνει και θα γίνει γρήγορα. Άρα, δεν πρέπει να ανησυχούν. Για τις υπάρχουσες ειδικότητες, το λέω ξανά, εντός τριμήνου θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία, θα έχουν όλοι επαγγελματικά δικαιώματα.
Για να δώσω και ένα στίγμα για τη δουλειά που γίνεται για το μέλλον, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας στο σύνολό της είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη στο θέμα της απονομής επαγγελματικών δικαιωμάτων με την παρούσα κατάσταση. Και πρέπει να αναφέρω όχι μόνο την προσπάθεια που κάνει η κα Γεννηματά με το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, αλλά και τις προσπάθειες του κ. Πανάρετου για τα επαγγελματικά δικαιώματα των ΤΕΙ.
Υπάρχει μια συνολική προσπάθεια, λοιπόν, κύριε Στρατάκη, η οποία αγκαλιάζει το πρόβλημα «επαγγελματικά δικαιώματα στη χώρα» και είμαστε σε συνεργασία με τα περισσότερα Υπουργεία.
Από εκεί και πέρα, γυρνώντας πάλι σ’ αυτό που με αφορά και είναι τα Τεχνικά Λύκεια, πρέπει να σας πω ότι στόχος μας είναι εντός αυτού του έτους και πολύ σύντομα να φέρουμε στη Βουλή –θα υπάρξει βεβαίως και η αναγκαία διαβούλευση πριν έλθει στη Βουλή- ένα σχέδιο νόμου για Τεχνικά Λύκεια, τα οποία είναι και λύκεια που δίνουν τη γενική εκπαίδευση που χρειάζονται τα παιδιά, δηλαδή τις βασικές μαθησιακές ικανότητες, ούτως ώστε να μην είναι σχολεία δεύτερης κατηγορίας, αλλά τα Τεχνικά Σχολειά να είναι σχολειά που συνδυάζουν πραγματική επάρκεια σε τεχνικές δεξιότητες που χρειάζεται ο κάθε τόπος και ταυτόχρονα να παίρνουν και την παιδεία που χρειάζονται τα παιδιά, έτσι ώστε να μην θεωρούνται αυτά τα σχολειά, σχολειά για πολίτες δεύτερης κατηγορίας.
Η τεχνική εκπαίδευση θα πρέπει να αναβαθμιστεί, να εναρμονιστεί -όταν μιλάμε για νέο Λύκειο, μιλάμε και για νέο Γενικό Λύκειο και για νέο Τεχνικό Λύκειο- και το όλο σύστημα να διασυνδεθεί όχι μόνο με τη μεταλυκειακή εκπαίδευση, με το εάν ένα παιδί πάει σε ένα ΙΕΚ μετά, αλλά βεβαίως να συνδυαστεί και με τα ΤΕΙ.
Γι’ αυτό το λόγο ήδη ξεκινήσαμε σε πέντε πόλεις της χώρας και στο Ηράκλειο μεταξύ αυτών, τη διασύνδεση για πρώτη φορά σε πιλοτική εφαρμογή των τεχνικών σχολών, των σημερινών ΕΠΑΛ, με τα ΤΕΙ. Προχωράμε σύντομα και γοργά, αξιολογούμε όλα τα τεχνικά σχολεία που υπάρχουν στη χώρα αυτή τη στιγμή, έτσι ώστε το καθένα να έχει την καρτέλα αξιολόγησής του, έτσι ώστε να πάμε σε μια πραγματική, ουσιαστική αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης στη χώρα.
Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου